X

خلق کسب و کار بوسیله Market Place

خلق Market Place

Market Place چیست؟

(Market Place) در واقع یک فروشگاه اینترنتی است یک فروشگاه‌ اینترنتی Market Place برخلاف دیگر فروشگاه‌های حقیقی و مجازی، خود کالایی را خریداری نکرده و وظیفه اصلی آن ایجاد ارتباط بین مشتری و تأمین‌کنندگان است Market Place در این نوع کسب‌وکار اینترنتی، شرکت خود اقدام به خرید حجم زیادی از کالا نمی‌کند. بلکه با تأمین‌کنندگان و واردکنندگان مختلف قرار‌داد بسته و کالاهایی که این افراد عرضه می‌کنند را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. تأمین‌کنندگان ابتدا لیست موجودی محصولات خود را در اختیار فروشگاه قرار داده و فروشگاه اینترنتی مارکت‌پلیس پس از بررسی محصولات، پنلی اختصاصی را در اختیار تأمین‌کنندگان قرار می‌دهد. بدین‌ترتیب تأمین‌کننده کالا از طریق این پنل به صورت ناگهانی با گروهی از مشتریانی که همواره به دنبال آن‌ها بوده است دست پیدا خواهد کرد و در آن سو مشتریان نیز کالاهایی که مدت‌ها به دنبال آن بوده‌اند را به ‌راحتی خریداری خواهند کرد.نمونه های مختلفی در جهان وجود دارد که در ایجاد مارکت پِلیس فعالیت می کنند با این حال شرکت آیدین پارسیان نیز در این زمینه فعالیت می کند.

market place



اهمیت فروشگاه های Market Place

حال در این مرحله اهمیت فروشگاه‌های Marketplace نمایان می‌شود. واردکنندگان لیست موجودی کالاهای خود را در اختیار بازار اینترنتی Marketplace قرار داده و این فروشگاه با توجه به قدرت و چهره شناخته شده خود و البته دستگاه‌های تحویل کالایی که در سراسر کشور به وجود آورده، کالاهای موردنیاز مشتری را آسان‌تر، در زمانی کوتاه‌تر و از همه مهتر با برچسب قیمتی پایین‌تر در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

 

 

 

مزایای بازار اینترنتی Market Place برای تأمین‌کنندگان کالا

  • فروش آسان‌تر کالا
  • فروش سریع‌تر کالا
  • سود بیشتر به دلیل فروش بیشتر
  • دسترسی به نقاط دور افتاده کشور
  • کاهش و حتی حذف هزینه بازاریابی برای فروش کالا

 

 

 

 

 

 

مزایای بازار اینترنتی Market Place برای مشتریان

  • خرید آسان‌تر کالا از خانه
  • انتخاب آسان بدون صرف وقت و انرژی
  • انتخاب از میان تعداد کالاهای بسیار زیاد
  • شناخت بهتر محصولات و برندها
  • امکان مقایسه قیمت یک محصول واحد از بین چندین تأمین‌کننده
  • خرید ارزان‌تر کالا به شکل باورنکردنی
  • خرید با اطمینان از کیفیت کالا

 

 

 

اما دلیل اصلی همکاری تأمین‌کنندگان با این فروشگاه اینترنتی Marketplace چیست؟

بسیاری از تأمین‌کنندگان دنبال دلیلی منطقی برای همکاری با بازار اینترنتی هستند و تصور می‌کنند که فروش کالاهای خود به‌صورت سنتی راه بهتری است. اگر تأمین‌کننده دارای دفتر فروش حقیقی باشد، هدایت مشتریان به سمت این دفتر فروش برای خرید کالای مورد نظر خود، کار بسیار دشواری است. مشتریانی که به کالای این تأمین‌کننده نیاز دارند، باید از راهی دور به دفتر فروش مراجعه کرده و کالای موردنظر خود را خریداری کنند. بدین ترتیب با احتساب هزینه حمل‌ونقل، قیمت تمام شده کالا برای مشتریان به ‌مراتب بیشتر از چیزی خواهد شد که انتظارش را دارند. علاوه بر این تأمین‌کننده نیز گروه گسترده‌ای از متقاضیان کالاهای خود که در نقاط دیگر کشور و شهرهای دیگر ساکن هستند را نیز از دست خواهد داد. این موضوع برای تأمین‌کنندگانی که دفتر فروشی نداشته و تنها کالای مورد نظر را وارد کشور می‌کنند نیز صدق می‌کند. این نوع از تأمین‌کنندگان که ما آن را به‌عنوان واردکنندگان می‌شناسیم شبکه توزیع خود را داشته و کالای موردنظر را در اختیار عمده‌فروشان و یا خرده فروشان سطح کشور قرار می‌دهند. در این سیستم دو اشکال بزرگ وجود دارد. در درجه اول چگونگی پخش کالا و هزینه‌های حمل‌ونقل و دیگری بازاریابی برای فروش کالا است. شاید این دست از تأمین‌کنندگان برای یک سری از محصولات رایج بتوانند به‌راحتی از طریق روابط خود کالا را توزیع کنند اما با واردات یک کالای جدید دیگر نمی‌توانند از همان شبکه فروش استفاده کنند. در این حالت به فرآیندی پیچیده و هزینه بر برای معرفی کالای جدید نیاز خواهند داشت.

دی ان ان